Frågor & svar

Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar så att du som kund ska kunna htta snabbt svar på dina frågort. Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss på telefon 08-686 93 60 eller [email protected]

KONTOFRÅGOR

Hur gör jag för att registrera ett konto?

Klicka på Logga in/registrera dig, högst upp på sidan.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?
Klicka på Glömt ditt lösenord? på inloggningssidan.

 

ORDERFRÅGOR

Hur ändrar eller kompletterar jag min order efter utförd beställning?
Eftersom du ej kan ändra din order själv efter utförd beställning så gör du detta så snart som möjligt genom att kontakta oss via kundservice 08-686 00 31. Har varorna redan skickats går det ej att ändra på ordern.

En komplettering kan inte göras utan du får då göra en ny order i webshopen.

Kan jag avbeställa mina varor?
Så länge beställningen inte har plockats och skickats från oss så går det att avbeställa. Gäller det en bestälningsvara så går det inte att avbeställa om ordern skickats till tillverkaren. Kontakta kundservice och kontrollera var i processen dina varor befinner sig.

Hur beställer jag prover?
Du kan beställa 1 platta eller mosaikark som prov, du betalar för plattan plus frakt.

Är priserna inklusive moms och frakt?
Samtliga priser hos oss visas inklusive moms. Fraktkostnaden tillkommer och den ser du i varukorgen när du ska betala.

Hur vet jag att produkterna finns i lager?
Under varje produkt hittar du information om varan finns i lager eller inte, uppdatering sker en gång om dagen. När du genomför ditt köp kommer en sista kontroll mot lager att göras, detta på grund av att lagersaldona kan komma att ändras under dagen. Kakelspecialisten har hela sitt sortiment i lager men i undantagsfall kan varan ta tillfälligt slut. Är produkten en beställningsvara så står det på produktsidan.

Kan minderåriga beställa varor hos er?
För att kunna köpa produkter i vår webshop måste du vara 18 år.

Kan jag använda presentkort i webshoppen?
Nej, det går tyvärr inte. I dagsläget säljer Kakelspecialisten inte presentkort.

Har ni en butik jag kan besöka för att titta på produkterna?
Ja, vi har en 2800 kvm stor butik i Årsta Stockholm. Besöksadress Sockenvägen 289.

 

BETALFRÅGOR

Är det säkert att handla på kakelspecialisten.se?
Du behöver inte känna dig osäker över kort - eller elektroniska betalningar hos oss. Kakelspecialisten samarbetar med Svea ekonom som har den teknik som är standard för säkra kortbetalningar på internet. Betalning med kort sker alltid över en krypterad sida för att ingen ska kunna komma åt informationen.

När debiteras mitt kort om jag väljer att betala med detta?
Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället

På vilket sätt kan jag betala?
Du betalar med faktura, genom delbetalning, SWISH eller med betal/kreditkort (VISA/MasterCard)

Hur mycket kan jag köpa för på faktura?
Belopp upp till 50.000 kronor, sedvanlig kreditprövning görs.

Kan mitt företag handla på faktura hos er?
Ja, det går bra. Du väljer företagsfliken på utcheckningssidan.

När får jag min faktura?
När varorna lämnar vårt lager och levereras till dig.

Kan jag delbetala min faktura?
Ja.

Jag har gjort en retur men den syns inte på fakturan?
Har du betalat fakturan så sker återbetalningen direkt från oss.

 

LEVERANSFRÅGOR

Har ni möjlighet att leverera utanför Sverige?
Vi skickar i dagsläget inte varor utanför Sverige

Hur lång är leveranstiden?
Vi skickar varorna från vårt lager inom 3 dagar, sen tillkommer tiden för vår samarbetspartner Postnord att köra ut varorna till dig. Har du beställt en beställningsvara så står leveranstiden på produktsidan.

Hur går leveransen till?
Du kan välja att hämta din beställning i butik, få varor under 15 kg levererat till närmast postombud. Leveranser över 15 kg levereras hem till dig.

Kan jag hämta varorna själv på ert lager?
Det går bra att hämta dina beställda varor i vår varuutlämning på Ostmästargränd 2 i Årsta Stockholm. Var noga med att välja det leveranssättet i varukorgen. Ta med dig kvittot. Du får en sms-avisering när varorna är klara för avhämtning.

Kan jag få leveransen till en tillfällig adress?
Det beror lite på betalningssätt. Betalar du med kontokort kan du välja en tillfällig adress Varorna som betalas med faktura skickas till den adress som du är mantalskriven på.

 

RETUR & REKLAMATIONSFRÅGOR

Hur reklamerar jag en vara jag köpt?
Kontakta vår kundservice. Tänk på att göra en ev. reklamation innan montering eller uppsättning av produkten.

Hur fungerar det om jag vill skicka varan i retur?
Kontakta vår kundservice för retursedel. Det ska göras inom 14 dagar enligt gällande ångerrätt. Du har sen 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan.

Mitt gods var skadat vid ankomst, hur gör jag?
Reklamera till chauffören och kontakta Postnord eller vår kundservice. För att kunna reklamera fraktskador direkt till Postnord, via telefon 0771-33 33 10, eller registrering på Postnords hemsida, www.postnord.se/reklamera Reklamera skadan samma dag som leverans. Eventuellt behöver du inkomma med foton på det skadade godset/emballaget.

 

ÖVRIGT

Hur får jag information när ni har kampanj?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller du dig uppdaterad på kampanjer och nyheter i webshoppen.

Får jag visa era produkter på min blogg eller hemsida?
Ja, det går bra så länge du anger att de kommer från Kakelspecialisten och gärna lägger ut en länk till oss.